Reklama w mediach społecznościowych jest jedną z możliwości promowania swojego biznesu w sieci. Firmy, które jeszcze nie korzystają z żadnej reklamy- mogą pokusić się o taką kampanię na start. Z kolei dla większych i bardziej rozpoznawalnych firm, obecność w mediach społecznościowych jest czymś niemalże obowiązkowym. Pozostaje natomiast zastanowić się, czy prowadzeniem takiej kampanii dla naszej firmy ma się zająć agencja social media czy będziemy chcieli zająć się tym na własną rękę. Tak naprawdę, obecnie niejedna agencja reklamowa będzie w stanie zaoferować nam kampanię dostosowaną do naszych potrzeb, taką która będzie zorientowana na osiąganie konkretnych celów i której skala zostanie dopasowana do naszego budżetu. Więcej informacji na temat tego, w jaki sposób realizowane są takie kampanie znajdziemy na stronie brandbay.pl.
Warto odpowiedzieć sobie na pytanie o to, czy chcemy być czy chcemy działać
W przypadku, kiedy zależy nam jedynie na tym, aby posiadać stronę na portalu Facebook czy profil na Instagramie- jak najbardziej możemy zająć się samodzielnie założeniem takiego konta w założeniu, że będziemy tam sporadycznie publikować jakieś treści raczej nie skupiając się aż tak bardzo na tym kanale komunikacji z odbiorcami. Wówczas można powiedzieć, że obecność w social media „mamy odhaczoną”, aczkolwiek w takiej formie stanowi ona dodatkową możliwość kontaktu z firmą, jaką stwarzamy klientowi, natomiast takiej kampanii nie można nazwać prawdziwą kampanią reklamową, która pozwala na realizację celów marketingowych. Pamiętajmy bowiem o tym, że prawdziwa kampania wymaga pewnego projektu, harmonogramu prac, ogromnego zaangażowania oraz budżetu. Jeśli więc chcemy zacząć działać w pełni profesjonalnie i na poważnie- znacznie lepszym pomysłem jest zatrudnienie specjalnej agencji do tego celu. Dlaczego? Chociażby z tak prozaicznego powodu jak to, że taka agencja będzie miała czas, aby zająć się realizacją projektu w każdym jego aspekcie. Przedsiębiorcy, którzy dopiero otwierają swoje firmy zazwyczaj takim czasem nie dysponują.
Skąd wiemy, że kampania faktycznie działa?
Takie pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców- skąd w ogóle będzie wiadomo, że kampania coś daje i że nie jest stratą pieniędzy? Zwrot z inwestycji w taką reklamę można szacować tylko wtedy, kiedy ustalimy sobie jakiś cel, obierzemy jakiś dystans czasowy, w którym cel ten chcielibyśmy osiągnąć, a następnie projektujemy całą kampanię tak, aby faktycznie ten cel osiągnąć. Nie mając wiedzy oraz doświadczenia w prowadzeniu takich kampanii, zazwyczaj jest bardzo ciężko w taki sposób zaprojektować akcję, aby dawała takie efekty. Automatycznie, angażując agencję oraz spory budżet możemy oczekiwać, że specjaliści od social media wygenerują dla nas naprawdę zadowalające statystyki, które przełożą się na realne zyski. Kiedy natomiast faktycznie będziemy widzieli, że kampania się zwraca, pomaga budować relacje z klientami i wpływa pozytywnie na wizerunek firmy- może nawet pokusimy się o zwiększenie budżetu na cele reklamowe.